Dag 14; Kanchanaburi - drijvende markt - Hua Hin - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Alaine Sluys - WaarBenJij.nu Dag 14; Kanchanaburi - drijvende markt - Hua Hin - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Alaine Sluys - WaarBenJij.nu

Dag 14; Kanchanaburi - drijvende markt - Hua Hin

Door: Alaine

Blijf op de hoogte en volg Alaine

03 Oktober 2014 | Thailand, Kanchanaburi

6.00 uur een Thaise vrouwenstem "Wake up call!! Wake up call!" Yes, we gaan weer vroeg op pad, dus gauw weer alles pakken, douchen, ontbijten en gaaan.

We reizen naar Hua Hin, maar gaan eerst naar de floating market. Vlakbij worden we in kleine bootjes gezet, er kunnen maar 6 personen in. Ik zocht nog even naar het bankje om op te zitten, om vervolgens een kussentje te zien, ohja de Thai zit op de vloer.

De rit naar de floating market is leuk. We crossen lekker hard door de kanaaltjes en de boot maakt flink water. We moeten nog een beetje zoeken naar evenwicht, want de boot hangt naar rechts. Uiteindelijk hangt de boot mooi in het midden.

De floating market is niet zo "floating" als ik had verwacht. De laatste jaren blijkt de markt vooral op steigers naast het water te zijn verplaatst. Er zijn nog steeds wel bootjes met fruit en andere spulletjes op het water te vinden overigens.

Na de drijvende markt, gaan we doornaar de treinmarkt. Ook wel de Maeklong market genoemd. Aan beide kanten van het treinspoor, zijn op slechts een paar centimeter van de rails stalletjes met etenswaren en andere spullen. Sommige stalletjes staan ook gewoon op het spoor.

Alles is overdekt met luifels en parasols. Een paar keer per dag komt er een trein. Alle marktlui moeten dan heel snel hun stal inklappen, anders rijdt de trein er gewoon overheen. Helaas komt de trein pas over 2 uur, het schema laat het niet toe dat we wachten.

Nabij Petchaburi stad lunchen we in een lokaal restaurant. Hierna vervolgen we onze weg en stoppen we bij de Khao Yao grot. In deze grot is een tempel gebouwd. Er zitten zoveel vleermuizen, dat je ze gewoon kunt horen, heel grappig. In de tempel is ook weereen grote liggende Buddha.

Buiten de tempel zijn tientallen aapjes. Voor we de tempel in gaan, worden ze gevoerd om te voorkomen dat ze op ons af stormen. Buiten de tempel zit een dame met een katapult. Als een aapje de tempel in wil, schiet ze naar de aapjes om dit te voorkomen. Gelukkig blijft het bij dreigen dit keer. De aapjes zijn wel super schattig, er zitten veel jonkies bij.

Na het bezoek aan de tempel, rijden we door naar het hotel in Hua Hin. Ik ga daar naar een salon voor een voetmassage en die is super! Misschien wel de beste massage tot nu toe! De massage is zo goed, dat al het vocht vanuit mijn knie verdwenen is.. dat scheelt echt!

Na de massage loop ik met mijn roomie naar het strand, ik ga nog even tot mijn knieën het water in. Omdat ik gedoucht ben, sla ik het zwemmen over. Achteraf was ik daar heel blij om, want de rest van de groep heeft enorme kwallen op het strand gezien en die kunnen heel gemeen steken. Wel apart, ik heb er geen een gezien, terwijl ze foto's hadden van een rijtje vol met die vieze dingen.

Na het strand pakken we twee taxibussen naar de stad, de rest eet in het hotel. Ik had een prima (verse!) pizza en heb daarna nog een ijsje gescoord. Daarna even de avondmarkt over geweest en lekker te bed om 23.00 uur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Rondreis door Thailand; De Gouden Lotus

Mijn derde reis buiten Europa en eerste reis richting Azië. Een droom die uitkomt. Mijn reis begint in Amsterdam, ik vlieg op Bangkok met China Airlines. Na aankomst in Bangkok blijf ik daar dag 1 tot en met 4 om te acclimatiseren. Dag 5 breng ik door in Ayuthaaya- Tak (de oude hoofdstad van Siam) om tempels en het zomerpaleis van de koning te bezoeken. Dag 6 ga ik noordelijker richting Lampang - Chiang Mai. Hier zijn de lokale markt en het Elephent Hospital twee must see's. Dag 7 & 8; Chiang Mai, hier ga ik naar de Doi Suthep tempel. Dag 9 chiang Mai - Chiang Rai onderweg hiernaar toe, is er een stop ingepland om de heetwaterbronnen te bezoeken en uiteraard weer een tempel, een bijzondere dit keer vanwege de duizenden kleine spiegeltjes waarmee de tempel is versierd. De nacht wordt heel speciaal; een hotel midden in de rijstvelden. Dag 10; Chiang Rai, de ochtend reis ik af naar een dorp waar de bergstammen hun oude tradities laten zien. Na deze dag.. eindelijk.. richting "The Golden Triangle"; Thailand, Laos en Myanmar grenzen hier aan elkaar. Ik ga naar het Opium museum en ga een boottocht over de Mekong rivier maken. Wederom een resort, midden in de rijstvelden. Dag 11; Chiang Rai - Sukothai via een landelijke route, met een stop bij een lokale markt in de eerste hoofdstad van Thailand (Sukhothai). Dag 12; Sukothai - River Kwai, op weg naar Kanchanaburi (provinciehoofdstad aan de rivier). Bezoek an de brug over de rivier en en museum en de ere begraafplaats van Kanchanaburi. Dag 13; River Kwai, misschien even naar de watervallen of een sportieve dag met mountainmike. Dag 14; River Kwai - Hua Hin/Cha-Am; in de ochtend naar de enorme drijvende markt en een bezoek aan de 'trein-markt'. Na de lunch verder via de kust een stop bij Khao Yao, waar een grote liggende bouddha een hotspot is. Dag 15; Hua Hin/Cha-Am - Chumpon; op weg naar Krabi, hier een overnachting. Het is een echte vissersplaats met ons hotel aan een "ongerepte goudgele kust". Chumpon wordt ook wel de toegangspoort tot het Gouden Zuiden genoemd. Dag 16 & 17 Chumpon - Krabi; de reis vervolgd in zuidelijke richting en onderweg een stop om bij een rubberplantage verse ananas te proeven. Daarna de aankomst in Krabi, een van de meest spectaculaire kustplaatsen van Zuid-Thailand. Ik verblijf 2 nachten in Ao Nang, waar je vanaf het strand zicht hebt op de uit zee oprijzende kalkstenen rotsformaties hebt. Dag 18; Krabi - Phuket, een schitterende route langs de reusachtige kalkformaties en krijtrotsen naar het natuurgebeid van Phang Nga, waar we met de groep een boottocht maken door de baai met veel tropische vogels. Vervolgens naar het tropische eiland Phuket voor een verblijf in een hotel met zwembad. Dag 19, 20 & 21; Phuket, genieten van parelwitte zandstranden, tropische palmen, avondmarkten, winkels en restaurants. Op dag 21 vertrek in de namiddag naar de luchthaven voor de terugvlucht Bangkok - Amsterdam. Dag 22; Aankomst in Amsterdam.

Vluchtschema:

CI 066 19 sept Adam - Bangkok 14.15-06.55* aankomst vlg dag
CI 065 10 okt Bangkok - Adam 01.50-09.15

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Dag 17; Krabi - een nare afloop

07 Oktober 2014

Dag 16; Chumphon - Krabi

07 Oktober 2014

Dag 15; Hua Hin - Chumphon

03 Oktober 2014

Dag 14; Kanchanaburi - drijvende markt - Hua Hin

03 Oktober 2014

Dag 13; Kanchanaburi - vrije dag
Alaine

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 784
Totaal aantal bezoekers 8125

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 10 Oktober 2014

Rondreis door Thailand; De Gouden Lotus

Landen bezocht: