Dag 6; Tak - olifantenziekenhuis - Chiang Mai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Alaine Sluys - WaarBenJij.nu Dag 6; Tak - olifantenziekenhuis - Chiang Mai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Alaine Sluys - WaarBenJij.nu

Dag 6; Tak - olifantenziekenhuis - Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Alaine

26 September 2014 | Thailand, Ayutthaya

Een klein beetje brak en vermoeid gaat wederom rond 6.00 uur de wekker. Goh, die "Spy wine" (een soort rode, sparkling wijn, die koud geserveerd wordt) smaakte gisteravond prima! Even een ontbijtje erin, want dat is nodig na gister. Het feit dat we vandaag doorreizen naar Chiang Mai geeft mij veel energie. Er is een stop ingepland bij het olifantenziekenhuis en dat lijkt me super!

Aangekomen bij het olifantenziekenhuis, krijgen we een film over de start van de stichting te zien en een paar korte verhalen over de patiënten. Een van de bekendste olifanten ter wereld verblijft hier. Een olifant die een halve poot mist, doordat hij op een landmijn is gestapt. Ik vind het prachtig, maar ook sneu. Je kunt namelijk zien dat ze pijn hebben, bijna alle olifanten hebben een soort tik ontwikkeld.

Een van de olifanten stak zijn slurf uit en automatisch stak ik mijn hand uit. Hij legde zijn slurf op m'n hand, dat was wel een ontzettende leuke extra.

Na het olifantenziekenhuis zijn we naar de "wildmarkt" geweest. De lokalen kopen hier hun eten in en de keuze is divers. Kikkers, kakkerlakken, ratten, slangen, meelwormen en sprinkhanen liggen hier als lekkernijen uitgestald.

Jan Jong haalt speciaal voor ons een zakje meelwormen met sprinkhanen. Ik vind het heel schattig, maar verstop me gauw.. Want na de lucht van al dit "lekkers" is het laatste waar ik aan denk eten. En zoals ik altijd zeg: ik eet niets dat zwemt of kruipt. Klein detail: je koopt de kruipsels kakelvers, dus alles leeft nog! En je kunt hier overal "roze eieren" kopen. Die vond ik steeds zo mooi, maar dat blijken zwarte, oftewel rotte eieren te zijn. Ze worden roze gemaakt, om het verschil aan te geven!

Na dit smakelijke uitstapje staat de lunch gepland, hmmmm great. Maar het blijkt een zeer luxe chinees restaurant, dus de trek kwam alsnog, het was weer een buffet met zat keuze. Iedereen ging los, maar het pittige eten is niet zo mijn ding, dus ik hield het bij aardappeltjes, kip en cherry tomaatjes.

Na de lunch brengt de bus ons terug naar het hotel, waar we kort tijd hebben om ons op te frissen. Er staat een massage van twee uur op de planning. Bijna iedereen gaat voor de oliemassage, maar ik ben voor het echte werk gegaan en nam de stevige Thaise.

De massage was geen succes. Waar ik in Bangkok een supermassage heb gehad, was dit echt zonde van mijn tijd. Ik lag precies onder de ijskoude airco (die niet uit kon) en die maakte een takkeherrie. Bovendien had ik het dus ijskoud en die masseur had volgensmij een paar lessen gemist. Anyway, ik probeer er binnenkort gewoon weer een.

Na de massage zijn we even naar de kleermaker geweest, waar een paar mannen wat hebben besteld en tot slot hebben we op eigen gelegenheid gegeten. Daarna nog even de avondmarkt over en daarna weer een beetje bij tijds naar bed. Morgen weer op tijd op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Rondreis door Thailand; De Gouden Lotus

Mijn derde reis buiten Europa en eerste reis richting Azië. Een droom die uitkomt. Mijn reis begint in Amsterdam, ik vlieg op Bangkok met China Airlines. Na aankomst in Bangkok blijf ik daar dag 1 tot en met 4 om te acclimatiseren. Dag 5 breng ik door in Ayuthaaya- Tak (de oude hoofdstad van Siam) om tempels en het zomerpaleis van de koning te bezoeken. Dag 6 ga ik noordelijker richting Lampang - Chiang Mai. Hier zijn de lokale markt en het Elephent Hospital twee must see's. Dag 7 & 8; Chiang Mai, hier ga ik naar de Doi Suthep tempel. Dag 9 chiang Mai - Chiang Rai onderweg hiernaar toe, is er een stop ingepland om de heetwaterbronnen te bezoeken en uiteraard weer een tempel, een bijzondere dit keer vanwege de duizenden kleine spiegeltjes waarmee de tempel is versierd. De nacht wordt heel speciaal; een hotel midden in de rijstvelden. Dag 10; Chiang Rai, de ochtend reis ik af naar een dorp waar de bergstammen hun oude tradities laten zien. Na deze dag.. eindelijk.. richting "The Golden Triangle"; Thailand, Laos en Myanmar grenzen hier aan elkaar. Ik ga naar het Opium museum en ga een boottocht over de Mekong rivier maken. Wederom een resort, midden in de rijstvelden. Dag 11; Chiang Rai - Sukothai via een landelijke route, met een stop bij een lokale markt in de eerste hoofdstad van Thailand (Sukhothai). Dag 12; Sukothai - River Kwai, op weg naar Kanchanaburi (provinciehoofdstad aan de rivier). Bezoek an de brug over de rivier en en museum en de ere begraafplaats van Kanchanaburi. Dag 13; River Kwai, misschien even naar de watervallen of een sportieve dag met mountainmike. Dag 14; River Kwai - Hua Hin/Cha-Am; in de ochtend naar de enorme drijvende markt en een bezoek aan de 'trein-markt'. Na de lunch verder via de kust een stop bij Khao Yao, waar een grote liggende bouddha een hotspot is. Dag 15; Hua Hin/Cha-Am - Chumpon; op weg naar Krabi, hier een overnachting. Het is een echte vissersplaats met ons hotel aan een "ongerepte goudgele kust". Chumpon wordt ook wel de toegangspoort tot het Gouden Zuiden genoemd. Dag 16 & 17 Chumpon - Krabi; de reis vervolgd in zuidelijke richting en onderweg een stop om bij een rubberplantage verse ananas te proeven. Daarna de aankomst in Krabi, een van de meest spectaculaire kustplaatsen van Zuid-Thailand. Ik verblijf 2 nachten in Ao Nang, waar je vanaf het strand zicht hebt op de uit zee oprijzende kalkstenen rotsformaties hebt. Dag 18; Krabi - Phuket, een schitterende route langs de reusachtige kalkformaties en krijtrotsen naar het natuurgebeid van Phang Nga, waar we met de groep een boottocht maken door de baai met veel tropische vogels. Vervolgens naar het tropische eiland Phuket voor een verblijf in een hotel met zwembad. Dag 19, 20 & 21; Phuket, genieten van parelwitte zandstranden, tropische palmen, avondmarkten, winkels en restaurants. Op dag 21 vertrek in de namiddag naar de luchthaven voor de terugvlucht Bangkok - Amsterdam. Dag 22; Aankomst in Amsterdam.

Vluchtschema:

CI 066 19 sept Adam - Bangkok 14.15-06.55* aankomst vlg dag
CI 065 10 okt Bangkok - Adam 01.50-09.15

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Dag 17; Krabi - een nare afloop

07 Oktober 2014

Dag 16; Chumphon - Krabi

07 Oktober 2014

Dag 15; Hua Hin - Chumphon

03 Oktober 2014

Dag 14; Kanchanaburi - drijvende markt - Hua Hin

03 Oktober 2014

Dag 13; Kanchanaburi - vrije dag
Alaine

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 8126

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 10 Oktober 2014

Rondreis door Thailand; De Gouden Lotus

Landen bezocht: