Dag 13; Kanchanaburi - vrije dag - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Alaine Sluys - WaarBenJij.nu Dag 13; Kanchanaburi - vrije dag - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Alaine Sluys - WaarBenJij.nu

Dag 13; Kanchanaburi - vrije dag

Door: Alaine

Blijf op de hoogte en volg Alaine

03 Oktober 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Vandaag staan er meerdere excursies op het programma. We kunnen de "hellfire pass" doen. Een wandeltocht door een stuk van de dodenspoorweg, met 7 verdiepingen qua hellingen.

Omdat ik vrij moe ben van al het reizen en ik nergens zin in heb, besluit ik niet mee te gaan. We zitten op een prachtig resort en ik wil nu wel eens een dagje zwemmen en zonnen.

Evengoed ben ik vroeg wakker, maar blijf toch nog wat langer in bed liggen. Daarna ga ik op m'n gemak ontbijten. Daarna zoek ik als eerste een chillplek aan het zwembad en ik heb serieus een soort troon. Ik noem het mijn crib. Inmiddels is het 10.00 uur.

Eerst nog even factor 30 smeren, want de zon is puur heet en krachtig. Elke 10 minuten ga ik het water in, want langer op de kant is niet vol te houden. De lunch sla ik over, een zak chips voldoet vandaag prima! Ik bestel nog een lekkere spy en van mij mag de dag nog laaaang duren.

Om half 5 ongeveer, pak ik naast het zwembad een douche en zie ik dat ik flink verbrand ben. Om af te koelen dan maar een koude douche en daarna een dikke laag aftersun. De rest van de namiddag, blijf ik mooi onder een afdakje. 'S avonds nog maar een dikke laag aftersun, in de de hoop dat ik morgen geen kreeftje meer ben.

In de avond eten we met een groepje bij het hotel, koud eten .. beetje jammer weer. Ach dan maar slapen, want morgen gaan we weer vroeg op pad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Rondreis door Thailand; De Gouden Lotus

Mijn derde reis buiten Europa en eerste reis richting Azië. Een droom die uitkomt. Mijn reis begint in Amsterdam, ik vlieg op Bangkok met China Airlines. Na aankomst in Bangkok blijf ik daar dag 1 tot en met 4 om te acclimatiseren. Dag 5 breng ik door in Ayuthaaya- Tak (de oude hoofdstad van Siam) om tempels en het zomerpaleis van de koning te bezoeken. Dag 6 ga ik noordelijker richting Lampang - Chiang Mai. Hier zijn de lokale markt en het Elephent Hospital twee must see's. Dag 7 & 8; Chiang Mai, hier ga ik naar de Doi Suthep tempel. Dag 9 chiang Mai - Chiang Rai onderweg hiernaar toe, is er een stop ingepland om de heetwaterbronnen te bezoeken en uiteraard weer een tempel, een bijzondere dit keer vanwege de duizenden kleine spiegeltjes waarmee de tempel is versierd. De nacht wordt heel speciaal; een hotel midden in de rijstvelden. Dag 10; Chiang Rai, de ochtend reis ik af naar een dorp waar de bergstammen hun oude tradities laten zien. Na deze dag.. eindelijk.. richting "The Golden Triangle"; Thailand, Laos en Myanmar grenzen hier aan elkaar. Ik ga naar het Opium museum en ga een boottocht over de Mekong rivier maken. Wederom een resort, midden in de rijstvelden. Dag 11; Chiang Rai - Sukothai via een landelijke route, met een stop bij een lokale markt in de eerste hoofdstad van Thailand (Sukhothai). Dag 12; Sukothai - River Kwai, op weg naar Kanchanaburi (provinciehoofdstad aan de rivier). Bezoek an de brug over de rivier en en museum en de ere begraafplaats van Kanchanaburi. Dag 13; River Kwai, misschien even naar de watervallen of een sportieve dag met mountainmike. Dag 14; River Kwai - Hua Hin/Cha-Am; in de ochtend naar de enorme drijvende markt en een bezoek aan de 'trein-markt'. Na de lunch verder via de kust een stop bij Khao Yao, waar een grote liggende bouddha een hotspot is. Dag 15; Hua Hin/Cha-Am - Chumpon; op weg naar Krabi, hier een overnachting. Het is een echte vissersplaats met ons hotel aan een "ongerepte goudgele kust". Chumpon wordt ook wel de toegangspoort tot het Gouden Zuiden genoemd. Dag 16 & 17 Chumpon - Krabi; de reis vervolgd in zuidelijke richting en onderweg een stop om bij een rubberplantage verse ananas te proeven. Daarna de aankomst in Krabi, een van de meest spectaculaire kustplaatsen van Zuid-Thailand. Ik verblijf 2 nachten in Ao Nang, waar je vanaf het strand zicht hebt op de uit zee oprijzende kalkstenen rotsformaties hebt. Dag 18; Krabi - Phuket, een schitterende route langs de reusachtige kalkformaties en krijtrotsen naar het natuurgebeid van Phang Nga, waar we met de groep een boottocht maken door de baai met veel tropische vogels. Vervolgens naar het tropische eiland Phuket voor een verblijf in een hotel met zwembad. Dag 19, 20 & 21; Phuket, genieten van parelwitte zandstranden, tropische palmen, avondmarkten, winkels en restaurants. Op dag 21 vertrek in de namiddag naar de luchthaven voor de terugvlucht Bangkok - Amsterdam. Dag 22; Aankomst in Amsterdam.

Vluchtschema:

CI 066 19 sept Adam - Bangkok 14.15-06.55* aankomst vlg dag
CI 065 10 okt Bangkok - Adam 01.50-09.15

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Dag 17; Krabi - een nare afloop

07 Oktober 2014

Dag 16; Chumphon - Krabi

07 Oktober 2014

Dag 15; Hua Hin - Chumphon

03 Oktober 2014

Dag 14; Kanchanaburi - drijvende markt - Hua Hin

03 Oktober 2014

Dag 13; Kanchanaburi - vrije dag
Alaine

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 8127

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 10 Oktober 2014

Rondreis door Thailand; De Gouden Lotus

Landen bezocht: